Meet En Weet: verschil tussen versies
(→Onderzoeksmethodieken) |
k (link naar pagina Korte(tere) reistijden .... opnieuw gemaakt) |
||
(23 tussenliggende versies door 6 gebruikers niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
+ | NB: deze wiki biedt eenvoudige toegang tot het aanpassen van de inhoud maar vanwege hack-aanvallen is de automatische-registratie mogelijkheid uitgeschakeld. Om een account te krijgen neem svp contact op met de [mailto:support@dat.nl?subject=aanvraag%20account%20CROW%20wiki%20verkeersonderzoek technische helpdesk]. Vermeld svp in de email: | ||
+ | |||
+ | - een gebruikersnaam (dit mag een bijnaam zijn maar uw echte naam wordt op prijs gesteld); | ||
+ | |||
+ | - de reden waarom u een account wilt. | ||
+ | |||
+ | Een beknopte handleiding voor als u zelf databronnen of inwintechnieken wilt toevoegen vindt u onderaan de [https://www.crow.nl/thema-s/mobiliteit/ketenmobiliteit/wiki-inwintechnieken-(1) landingspagina] | ||
+ | |||
+ | |||
'''Verkeersonderzoek: databronnen en inwintechnieken''' | '''Verkeersonderzoek: databronnen en inwintechnieken''' | ||
− | |||
Meten is weten. | Meten is weten. | ||
Regel 21: | Regel 29: | ||
Als gebruiker van deze website heeft u voor iedere combinatie van indicator en databron/inwintechniek de mogelijkheid om uw ervaringen/tips in het veld '''Review''' aan te geven. Op deze wijze helpt u mee om de informatie aan te scherpen en up-to-date te houden | Als gebruiker van deze website heeft u voor iedere combinatie van indicator en databron/inwintechniek de mogelijkheid om uw ervaringen/tips in het veld '''Review''' aan te geven. Op deze wijze helpt u mee om de informatie aan te scherpen en up-to-date te houden | ||
− | Een verantwoording van de werkwijze en opstelling van deze website kunt u vinden in bijgaand [ | + | Ook kunt u zelf databronnen, technieken en praktijkvoorbeelden toevoegen. U dient zich hiervoor aan te melden. Als u nog geen account heeft aangemaakt kunt u zich eerst registreren (voor beiden: zie knoppen rechtsboven in het scherm). |
+ | |||
+ | Een verantwoording van de werkwijze en opstelling van deze website kunt u vinden in bijgaand [//crow-verkeersonderzoek.nl/images/7/7e/Verantwoordingsdocument_Website_verkeersonderzoek_Databronnen_en_Inwintechnieken_V6.pdf Verantwoordingsdocument]. | ||
− | ==Beleidsdoelen | + | ==Beleidsdoelen== |
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
Regel 53: | Regel 63: | ||
| [[Minder/Kortere verplaatsingen]] | | [[Minder/Kortere verplaatsingen]] | ||
|- | |- | ||
− | | [[Korte(tere) reistijden naar andere economische regios's/toplocaties]] | + | | [[Korte(tere) reistijden naar andere economische regios's/toplocaties|Korte(tere) reistijden naar andere economische regio's/toplocaties]] |
| [[Minder stagnatie (weg) verkeer]] | | [[Minder stagnatie (weg) verkeer]] | ||
| | | | ||
Regel 60: | Regel 70: | ||
| [[Minder autogebruik]] | | [[Minder autogebruik]] | ||
|- | |- | ||
− | | [[ | + | | [[Capaciteit/doorstroming]] |
| | | | ||
| | | | ||
Regel 113: | Regel 123: | ||
== Onderzoeksmethodieken == | == Onderzoeksmethodieken == | ||
− | De website Meet & Weet gaat specifiek in op databronnen en inwintechnieken. Echter om een goed resultaat te behalen, is de onderzoeksmethodiek ook van belang. Het bestaande “Handboek verkeersonderzoek” gaat hier uitgebreid op in. Een overzicht van welke methoden beschikbaar zijn, is [ | + | De website Meet & Weet gaat specifiek in op databronnen en inwintechnieken. Echter om een goed resultaat te behalen, is de onderzoeksmethodiek ook van belang. Het bestaande “Handboek verkeersonderzoek” gaat hier uitgebreid op in. Een overzicht van welke methoden beschikbaar zijn, is [//crow-verkeersonderzoek.nl/images/1/11/Methoden_voor_verkeersonderzoek_een_overzicht_V2.pdf hier] te vinden. |
==Lijst Databronnen Inwintechniek== | ==Lijst Databronnen Inwintechniek== | ||
− | + | <categorytree mode="Pages">Inwintechniek/Databron</categorytree> | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Overige Databronnen == | == Overige Databronnen == | ||
− | + | <categorytree mode="Pages">Overige databronnen</categorytree> | |
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:CROW]] | [[Category:CROW]] | ||
− | |||
− |
Versie van 8 nov 2018 om 13:00
NB: deze wiki biedt eenvoudige toegang tot het aanpassen van de inhoud maar vanwege hack-aanvallen is de automatische-registratie mogelijkheid uitgeschakeld. Om een account te krijgen neem svp contact op met de technische helpdesk. Vermeld svp in de email:
- een gebruikersnaam (dit mag een bijnaam zijn maar uw echte naam wordt op prijs gesteld);
- de reden waarom u een account wilt.
Een beknopte handleiding voor als u zelf databronnen of inwintechnieken wilt toevoegen vindt u onderaan de landingspagina
Verkeersonderzoek: databronnen en inwintechnieken
Meten is weten.
Gedegen verkeersonderzoek staat aan de basis van een betrouwbaar, veilig en schoon verkeerssysteem. We leven in tijden van overvloed: er komen voortdurend nieuwe inwintechnieken (bv. Navigatiedata, GSM-gegevens, OV-Chipcard, etc.) en slimme analysemethoden bij. Alles lijkt meetbaar. Dat is op zich goed nieuws, maar welke databron of inwintechniek is nu het meest geschikt voor een bepaalde beleidsindicator? Om u daarbij te helpen, biedt deze website overzicht.
Dit gebeurt aan de hand van:
1. Beleidsdoelen- en –indicatoren: Voor een groot aantal beleidsindicatoren is in beeld gebracht welke databronnen en/of inwintechnieken in potentie geschikt zijn. Per beleidsindicator is een beoordeling gegeven van de Nauwkeurigheid, de Betrouwbaarheid, de Privacy ongevoeligheid, het Toekomstperspectief, de Kosten en de Actualiteit van de data;
2. Een lijst van mogelijke databronnen en
3. Een lijst van mogelijke inwintechnieken.
Bijgaande figuur illustreert hoe de verschillende thema’s, doelen en indicatoren samenhangen.
Als gebruiker van deze website heeft u voor iedere combinatie van indicator en databron/inwintechniek de mogelijkheid om uw ervaringen/tips in het veld Review aan te geven. Op deze wijze helpt u mee om de informatie aan te scherpen en up-to-date te houden
Ook kunt u zelf databronnen, technieken en praktijkvoorbeelden toevoegen. U dient zich hiervoor aan te melden. Als u nog geen account heeft aangemaakt kunt u zich eerst registreren (voor beiden: zie knoppen rechtsboven in het scherm).
Een verantwoording van de werkwijze en opstelling van deze website kunt u vinden in bijgaand Verantwoordingsdocument.
Inhoud
Beleidsdoelen
Onderzoeksmethodieken
De website Meet & Weet gaat specifiek in op databronnen en inwintechnieken. Echter om een goed resultaat te behalen, is de onderzoeksmethodiek ook van belang. Het bestaande “Handboek verkeersonderzoek” gaat hier uitgebreid op in. Een overzicht van welke methoden beschikbaar zijn, is hier te vinden.
Lijst Databronnen Inwintechniek